Les fotos dels restaurants estan fetes per “estilistes del menjar”, que simulen el menú perfecte amb productes no comestibles.

Si mai heu entrat en una cadena de menjar ràpid és possible que la vista se us hagi anat a les fotos que hi ha damunt del taulell. Unes imatges de menjar presentades de manera exquisida, sense cap ingredient fora de lloc i amb les mides justes. Una combinació perfecta per obrir-nos la gana. De fet, aquesta és la intenció del restaurant.

Els locals de menjar ràpid estan dissenyats fins al mínim detall per incitar al consum, i diversos estudis demostren que l’ambient d’un local influeix directament en la nostra sensació de fam. Un grup de recerca psicològica de la Universitat d’Oxford ha vist que elements com la música (o el soroll) d’un restaurant alteren la nostra percepció del sabor.

Els restaurants de fast food estan dissenyats per incentivar el consum / Jon Bunting

Els restaurants de fast food estan dissenyats per incentivar el consum / Jon Bunting

Les grans cadenes saben que l’alimentació i el consum són hàbits multisensorials, i fan servir reclams psicològics fins i tot abans que entrem al seu local. Els ambients diàfans, les olors apetitoses o els cupons de descompte busquen atraure clientela i generar-nos la necessitat de menjar encara que no ho necessitem.

La majoria de fotos que trobem als restaurants de menjar ràpid no són ni tan sols de menjar.

Part d’aquesta estratègia es basa en inputs visuals. Els publicistes volen que el menjar ens entri pels ulls i utilitzen tècniques de tota mena per presentar-nos unes imatges que poc tenen a veure amb el producte final. Més enllà dels retocs per ordinador, la majoria de fotos que trobem als restaurants de menjar ràpid no són ni tan sols de menjar.

I és que, sovint, el producte que es fa servir pels anuncis no és comestible. Les hamburgueses són crues, el sèsam s’enganxa amb cola d’impacte, s’hi aplica cera perquè brilli més i el formatge es fon amb un bufador.

En el següents vídeos podeu veure alguns els trucs que fan servir els “estilistes del menjar” per aparentar el que no és. Bon profit!

 

Vídeos: Minhky Le / Portada: Agustín Nieto

Comentaris

Posted by Josep Andreu Palacios

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *